1) Kobieta sama w domu
Bohaterka, przeważnie anonimowa oraz występująca samotnie, oddaje się jednej z domowych czynności. Mężczyzna w tego typu scenkach obecny jest jedynie jako głos anonimowego eksperta, który udziela rad i rzeczowo podsumowuje wysiłki kobiet. W ten sposób najczęściej reklamowane są różnego rodzaju środki czystości.
Kobieta sama w domu jest pełna energii, która często przybiera infantylne formy. Np. w reklamie pewnego znanego odplamiacza bohaterka rozmawia z plamami zanim włoży pranie do pralki: „Żegnajcie plamy!”, podczas gdy męski głos eksperta informuje widza w dojrzalszy sposób o zaletach tego środka.
2)
Pomoc eksperta
Bohaterka scenki najczęściej występuje z anonimowym mężczyzną (ekspertem), choć ostatnio popularne stało się powierzanie roli eksperta znanej postaci, np. reklama popularnego proszku z Zygmuntem Chajzerem). W reklamach tego typu dobre wykonanie obowiązków domowych uznawane jest za wartość, której kobieta podporządkowuje całe życie.
Charakterystyczny dla tego rodzaju spotów jest wyraźnie zarysowany podział płci. Kobieta pierze, gotuje itd., mężczyzna występuje w roli nieobecnego, zapracowanego lub owego eksperta.
3)
Z kamerą wśród kobiet
Tutaj "kobieta tradycyjna" występuje w towarzystwie rodziny lub innych kobiet. Bohaterka jest atrakcyjna i nie już sprowadzona tylko do jednej roli - gospodyni domowej. Tego typu reklamy służą zachęcaniu do kupna artykułów żywnościowych, chemii gospodarczej czy produktów dla dzieci. Kobiety wymieniają się swoimi doświadczeniami z danym towarem. Tak jest skonstruowana kampania reklamowa jednego z produktów w proszku. Kobieta odbierająca dzieci ze szkoły spotyka swoją koleżankę i żali się, że nie wie, co zrobić na obiad, że zawsze robi to samo, a dzieci i mąż są już tym znudzeni. Koleżanka podpowiada, że najlepszym rozwiązaniem jest kupienie właśnie tego produktu. Okazuje się, że dzięki niemu kobieta znowu czuje się w kuchni jak ryba w wodzie, dzieci i mąż odzyskują uśmiechy i patrzą na panią domu wzrokiem pełnym podziwu i wdzięczności za pyszny obiad.
<< poprzednia strona || następna strona >>